Zdroj: unsplash.com (blocks)

Apple vypĺňa v Číne priestor po spoločnosti Huawei, hovoria analytici v súvislosti s novým trhovým lídrom

Spoločnosť Apple ovláda v októbri čínsky trh so smartfónmi.

Aktuálne prebiehajúca pandémia zmenila nákupné správanie používateľov na nepoznanie. Týka sa to obzvlášť smartfónov. Nehovor viac o tom, že Huawie sa stále trápi so sankciami zo strany amerických úradov, čo dynamiku trhu zmenilo ešte viac.

Najnovšie štatistiky odhalené analytikmi zo spoločnosti counterpointresearch.com poukazujú na nového lídra na čínskom trhu so smartfónmi. Mimochodom, čínsky trh so smartfónmi je najväčším na svete.

Apple je novým lídrom. Ťažil i z postupného úpadku spoločnosti Huawei, tvrdia analytici

Ako môžete vidieť na grafe nižšie, tak spoločnosť Apple ovládla v priebehu októbra tohto roka trh so smartfónmi. Analytici hovoria, že spoločnosti sa to podarilo vďaka viacerým premenným. Jednou z nich je nová produktová rada smartfónov iPhone 13, o ktorú je enormný záujem, schopnosť spoločnosti riadne riadiť dodávateľský reťazec spoločnosti, ale i postupný úpadok spoločnosti Huawei, ktorej sa dlhodobo darilo v segmente vlajkových lodí odolávať problémom, ktorým spoločnosť musí aktuálne čeliť.

predaje smartfonov v Cine_vyvoj
Zdroj: counterpointresearch.com

„Hlavný analytik spoločnosti Varun Mishra povedal: „V dôsledku problémov s dodávkami sa bežná čakacia doba na iPhone 13 Pro a iPhone 13 Pro Max v Číne pohybuje medzi štyrmi až piatimi týždňami. Niektorí čínski zákazníci sa rozhodnú zaplatiť i viac, aby dostali nové telefóny okamžite. Celkovo bol čínsky trh počas roka pomalý a rast spoločnosti Apple je pozitívnym znamením. Naznačuje to, že čínski používatelia smartfónov bažia čoraz viac po prémiových zariadeniach a chcú si kúpiť viac špičkových telefónov, čo môže byť pre značky dobrá príležitosť. Dodávateľský reťazec tiež uprednostňuje zariadenia vyššej kategórie a vyššej marže uprostred nedostatku.“

Analytici rovnako upozornili i na to, že spoločnosti Apple sa podarilo zvýšiť príjmy spoločnosti pri medzimesačnom porovnaní o 46% zatiaľ čo trh, ako taký podrástol len o 2%.

„Dynamika trhu sa v októbri opäť zmenila, Apple sa stal novým #1 OEM prvýkrát od decembra 2015. Toto bolo poháňané úspechom iPhonu 13. série, ktorá bola uvedená na trh lacnejšie ako séria iPhone 12 v Číne. Huawei bol v prémiovom segmente v Číne odolný, no zdá sa, že sa to teraz mení. Apple so svojou silnou hodnotou značky získava maximum z medzery, ktorú zanechal Huawei v prémiovom segmente.“ Dodáva Tarun Pathak zo spoločnosti Counterpointresearch.

Mohlo by vás tiež zaujímať