LG Wing bol posledným nápadom juhokórejskej spoločnosti, ktorý fanúšikov nezaujal.
Zdroj: LG

Ďalší legendárny výrobca mobilných telefónov končí s ich produkciou. Šesť rokov strát stačilo

Juhokórejské LG končí s produkciou mobilných telefónov. Za treťou najúspešnejšou značkou v tomto segmente zostali len obrovské straty.

Aj na Slovensku kedysi veľmi populárna značka LG oznámila koniec produkcie mobilných telefónov. Až sa súčasné modely vypredajú, zmizne značka LG zo sveta mobilov. Zostávajúci fanúšikovia sa nedostnú ani k zariadeniu, s rolovacím displejom, ktorý firma oznámila ešte v januári.

Juhokórejská spoločnosť LG Electronics zatvorí stratovú divíziu výroby chytrých mobilných telefónov. Rozhodla o tom v pondelok správna rada firmy. LG Electronics sa stane prvou veľkou značkou smartphonov, ktorá úplne opustí trh. Čiastočne sa tak stalo napríklad BlackBerry, Ericssonu, Nokii alebo Siemensu či Alcatelu.

Juhokórejské LG nestačilo Xiaomi

LG už niekoľko rokov nepatrí medzi najžiadanejšie telefóny na trhu a postupne sa prepadávala z výborných miest až mimo najžiadanejšiu desiatku. Začalo to tým, že nedokázala svojimi zariadeniami konkurovať Samsungu a ani Applu a potom ani dravým značkám z Číny – ako napríklad Xiaomi, Oppo, či Vivo. LG pritom len osem rokov dozadu bola treťou najpredávanejšou značkou mobilných telefónov na svete.

Rolovateľný displej - telefón, bol predstavený len v januári tohto roku. Do výroby sa napokon nedostane. Zdroj: LetsGoDigital
Rolovateľný displej – telefón, bol predstavený len v januári tohto roku. Do výroby sa napokon nedostane. Zdroj: LetsGoDigital

Firma si síce stále drží úctyhodný desaťpercentný podiel na trhu inteligentných mobilných telefónov v USA a prístroje tejto značky sú obľúbené aj v domovskej Južnej Kórei. Avšak na globálnom trhu smartphonov má len dvojpercentný podiel.

Aj my zdvíhame varovný prst pre Xiaomi

Koniec mobilnej divízie prichádza po takmer šiestich stratových rokoch, ktoré spoločnosť pripravili o zhruba 4,5 miliardy dolárov. LG sa chce ďalej sústrediť na výrobu súčiastok pre elektromobily a chytré spotrebiče.

Osud mobilnej divízie juhokórejskej firmy by mal byť výstrahou všetkým spoločnostiam, ktoré dnes produkujú telefóny. Každá z nich by mala pripravovať kvalitné zariadenia, za rozumnú cenu s vyladeným softvérom. A samozrejme, prinášať dostatok inovácií. Len tak sa dá udržať dlhodobo v priazni zákazníkov. A aj keď máme radi telefóny Xiaomi, tak vieme, že to nie je vždy ideálne pri plnení týchto štyroch základných požiadaviek.

Mohlo by vás tiež zaujímať