BezpečnosťSPRAVODAJSTVO

Facebook zakročí voči zdieľaniu článkov, ktoré ste si neprečítali. Ako to chce docieliť?

Sociálna sieť Facebook pracuje na funkcii, ktorá zabráni bezhlavému zdieľaniu článkov.

Zdieľate na sociálnej sieti Facebook články ešte predtým, ako si ich prečítate? Čoskoro by to nemuselo byť také jednoduché. Sociálna sieť Facebook prostredníctvom svojho Tweeter účtu oznámila, že začala na malej vzorke používateľov s aktívnym testom, ktorý zamedzí bezhlavému zdieľaniu obsahu bez toho, aby si ho človek reálne prezrel.

Prečo sa Facebook uchyľuje k tomuto kroku?

Hoci Facebook nezdieľa prostredníctvom sociálnej siete dôvod, prečo sa púšťa do tohto projektu, tak ho môžeme aspoň tušiť. S najväčšou pravdepodobnosťou chce týmto spôsobom obmedziť šírenie „senzačných správ“, ktoré sú častokrát svojim názov, či úvodným obrázkom zavádzajúce. Problémom je, že mnohí z nás si tvoria názory len na základe útržkov textov, či fotografií pričom v mnohých prípadoch je ich kontext dovysvetlený v rámci obsahu.

Tento typ senzačného obsahu je pritom častokrát zneužívaný rôznymi pofidernými stránkami, ktorých cieľom je vyvolať skôr senzáciu, ako riadne informovať čitateľov.  Ide o obzvlášť nebezpečný obsah v prípade dezinformácií, ktoré sú čoraz častejšími.

Sociálne sieť na Twitteri píše:

„Od dnešného dňa testujeme spôsob, ako podporiť informovanejšie zdieľanie novinových článkov. Ak pôjdete zdieľať odkaz na novinový článok, ktorý ste neotvorili, pred zdieľaním s ostatnými sa zobrazí výzva, ktorá vás vyzýva, aby ste ho otvorili a prečítali si ho.“ píše sociálna sieť v publikovanom statuse nižšie.

Ako mozete v náhľade vyššie vidieť, tak predtým, ako používateľ zdieľa nejaký obsah vo forme článku bez toho, aby ho otvoril, tak služba ho vyzve, aby si ho najprv prečítal.

Ide podľa vás o krok správnym smerom, alebo nie? Dajte nám vedieť nižšie v komentároch váš názor.

Mohlo by vás tiež zaujímať

Tagy

Martin Borko

Medzi moje hoby patria technológie, ale aj veda. Nehovor viac o smartfónoch, ktoré z roka na rok sú výkonnejšími strojmi. Očarili ma až na toľko, že rád o nich píšem, obzvlášť o značke Xiaomi, ktorá patrí medzi technologických tigrov. Nepohrdnem však ani inými témami.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close
Close