Drobná elektronikaNávody

Čo robiť, keď vaše Xiaomi slúchadlá nereagujú? Reklamácia nie je vždy nutná

Mi True Wireless Airbuds Basic / S sú veľmi obľúbenými slúchadlami práve medzi nenáročnými užívateľmi. Sú praktické, dlho vydržia a neutratíte za ne veľa peňazí. Každá minca má ale dve strany a aj takéto jednoduché slúchadlá dokážu majiteľov pekne pohnevať, keď jedno z nich prestane svietiť, hrať a nereaguje ani na pripojenie do krabičky. Čo s nimi? Než ich pošlete na reklamáciu, skúste ich doma reštartovať!

Takto slúchadlá reštartujete

Prvým krokom k „nakopnutiu“ týchto slúchadiel je ich reštart. Predsa len i keď sa vám zasekne smartfón, prvá vec čo spravíte je reset. Slúchadlá nemajú žiadne vypínacie tlačidlo, preto by málokomu napadlo, že práve stlačiteľné plochy, ktoré využívame na zastavenie hudby, slúžia na ich reštartovanie a odpojenie od smartfónu. Postup je nasledovný:

  • Vytiahnite obe slúchadlá z obalu
  • Stlačte obe naraz, kým nezačnú obe slúchadlá blikať
  • Prvé zablikanie znamená len samotný reset zariadenia, slúchadlá držte ďalej
  • Po druhom rozsvietení sú slúchadlá plno odpojené od smartfónu, skúste ich znovu napárovať

Niekedy reset nestačí

Stále vás slúchadlo neposlúcha a nesvieti tak, ako by malo? Možno je chyba v nabíjacej krabičke. Najprv odporúčame skontrolovať krabičku sluchom, či nevydáva piskľavé zvuky. Táto chyba je dočasná a časom prejde, avšak v takomto stave nedokáže vyslať slúchadlu pokyn, že sa má pripojiť. Postup k manuálnemu „nakopnutiu“ slúchadiel je nasledovný:

  • Vložte obe slúchadlá späť do krabičky
  • Stlačte ich na cca 30 – 60 sekúnd, čas môže byť rozdielny
  • Ak slúchadlo zareaguje rozsvietením diódy, je v poriadku a môžete znovu počúvať

Čas tohto podržania môže byť kratší i dlhší a nezaručuje, že sa slúchadlo prebudí. Ak vydáva spomínaný piskľavý zvuk, lepšie je skúsiť slúchadlo podržať v inej nabíjacej krabičke, ak ju máte k dispozícii. Krabička vydávajúca zvuk nemusí stačiť na jeho prebudenie. Predtým, ako sa pokúsite prebudiť slúchadlo si najprv overte, že krabička je nabitá a nedošlo len k vybitiu slúchadla. Nabíjacia krabička nemá indikátor nabitia, preto je častým problémom práve vybitie slúchadiel a nejde o ich neaktivitu.

Mohlo by vás tiež zaujímať

Tagy

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close
Close