Xiaomi-logo
Zdroj: unsplash.com (BoliviaInteligente)

Lacný telefón od Xiaomi už nekúpite. Čínsky gigant mení stratégiu

Z Xiaomi sa môže stať čínsky Apple. Telefóny od tohto výrobcu budú už len zo segmentu high-end a nebude si ich môcť dovoliť každý fanúšik.

Stane sa z Xiaomi čínska verzia spoločnosti Apple? Firma má na to minimálne našliapnuté a možno to potiahne ešte ďalej. Spoločnosť Xiaomi je viac než len výrobca smartfónov. Portfólio spoločnosti zahŕňa inteligentné televízory, fitness náramky, slúchadlá, produkty IoT, ako sú čističky vzduchu, čističky vody, bezpečnostné kamery a ďalšie.

Pokiaľ ide o portfólio telefónov, spoločnosť Xiaomi má pod sebou viacero radov. Pod hlavičkou Android One produkuje zariadenia s takmer čistým Androidom. Séria Mi ponúka vlajkové lode, high-end telefóny, ktoré sú ich výstavnou skriňou a telefóny Mi MIX, ktoré ponúkajú špičkové zariadenia, ku ktorým výrobca pristupuje trochu odlišným spôsobom a viac pri nich experimentuje.

Neustály rast cien telefónov

Každý deň nachádzame sťažnosti na rastúce ceny telefónov Xiaomi. Fanúšikovia sa (oprávnene) sťažujú na zvýšenie cien smartfónov čínskeho výrobcu. Za nárastom cien je viacero faktorov. Jednak, rastie cena práce, cena materiálov a s ekonomikou neustále smerujúcou nahor rastie aj kúpyschopnosť ľudí. Preto je možné a čiastočne aj nutné, neustále dvíhať ceny.

Druhým faktorom, ktorý pôsobí na rast cien, je snaha odlúčiť od seba Xiaomi a Redmi. Tieto dve značky boli kedysi ako siamské dvojčatá. Ponúkali obdobné telefóny za približne rovnaké ceny Avšak stratégia Xiaomi (pod ktorú Redmi patrí), je diverzifikovať svoje portfólio a uspokojiť dopyt celého trhu. Preto sa telefóny pod hlavičkou Xiaomi situujú medzi exkluzívne zariadenia, kým Redmi si berie úplne odlišnú časť trhu.

Lacné Xiaomi už nebude

Kým sme si doteraz mohli vždy kúpiť aj lacnejší telefón od značky Xiaomi, tak to už po novom neplatí. Čínska spoločnosť sa zameria už len na produkciu high-end telefónov. Jej miesto na trhu prevezme naplno spoločnosť Redmi. Tá je síce dcérskou firmou, ale telefóny predáva bez ich mena. Redmi bude určené pre zákazníkov, ktorí si chcú kúpiť lacnejšie zariadenie a nechcú investovať veľa do mobilného telefónu. Značka POCO bude podľa portálu counterpointresearch.com slúžiť ako medzikrok medzi týmito dvoma výrobcami.

Xiaomi a ich cenová politika.
Cenová politika čínskeho giganta. Zdroj: counterpointresearch.com

Aký dopad to bude mať na fanúšikov

Zväčšovanie “cenovej priepasti” medzi Xiaomi a Redmi badáme už dlhšiu dobu. Zdalo sa nám, že sa Redmi snaží túto priepasť zalepiť lepšími modelmi, ako je napríklad očakávaný telefón Redmi K40. To sa zrejme bude diať aj naďalej.

Pre fanúšikov Redmi to bude znamenať to, že si stále budú môcť kúpiť relatívne lacné zariadenia, v špičkovej kvalite. Technológie, ktoré Xiaomi využije vo svojich vlajkových lodiach môže postupne preberať Redmi a aplikovať ich vo svojich modeloch.

Taktiež budú mať užívatelia k dispozícii developerov, ktorí budú pracovať na šperkovaní MIUI pre Xiaomi. Všetky vychytávky, nové funkcie a vlastnosti si budú môcť vychutnať aj užívatelia, ktorí za svoje zariadenia nezaplatia horibilné sumy. V konečnom dôsledku je toto rozdelenie win win situácia pre všetkých fanúšikov čínskeho výrobcu a jeho ďalších značiek POCO a Redmi.

Mohlo by vás tiež zaujímať

Show Comments (0)

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.